Patiënten en zorgverleners vertellen
Wat vinden patiënten en zorgverleners van MijnSpaarneGasthuis? Wat betekent het gebruik van het patiënten portaal voor hen?
Dick van Duijn - patiënt in het Spaarne Gasthuis
“Dankzij MijnSpaarneGasthuis kan ik gemakkelijk mijn toekomstige afspraken bekijken, medicijnen inzien en herhaalrecepten aanvragen. De uitslagen van mijn onderzoeken staan snel klaar en blijven bewaard zodat ik de uitkomsten kan vergelijken met uitslagen van onderzoeken uit het verleden. Dit alles op een moment dat het mij het beste uitkomt en zonder wachttijden.”
Marjon van der Kamp-Spierings - doktersassistente afdeling gynaecologie in het Spaarne Gasthuis
“In mijn werk als doktersassistente op de poli gynaecologie merk ik dat het voor patiënten heel prettig is om aangemeld te zijn bij MijnSpaarneGasthuis. Ik informeer hen daarom altijd over het patiëntenportaal. Ook laat ik patiënten weten dat het patiëntenportaal ook beschikbaar is via een app op de mobiele telefoon. In één oogopslag kunnen zij daar hun afspraken en andere gegevens terugvinden.”
Jan Willem Mazel - uroloog in het Spaarne Gasthuis
“Ik merk dat een patiënt die actief MijnSpaarneGasthuis gebruikt, beter geïnformeerd is over zijn of haar gezondheid. Voorafgaand aan de afspraak kan de patiënt thuis de onderzoeksuitslagen alvast bekijken. Hierdoor is de patiënt beter voorbereid op het gesprek met mij en kan hij of zij gericht aanvullende vragen stellen. Ook na afloop van de afspraak kan de patiënt thuis nog even rustig alle uitslagen nalezen in het patiëntenportaal.”
Freekje Savenije - patiënt in het Spaarne Gasthuis
“Tijdens je ziekteproces zijn er veel zaken die je overkomen. Je verliest de grip en zoekt houvast. Dat vond ik in MijnSpaarneGasthuis. Op elk willekeurig moment kon ik mijn arts mailen met vragen en onzekerheden en wist ik dat ik snel antwoord kreeg. Het nalezen van de gemaakte afspraken gaven me een beter beeld bij wat er allemaal gebeurde en nog moest gebeuren.”
Pieter-Kees de Groot - gynaecoloog in het Spaarne Gasthuis
“Dankzij MijnSpaarneGasthuis kan de patiënt haar afspraak voorbereiden en haar vragen vooraf opschrijven. Omdat ik die vragen kan inzien, gaat het gesprek in de spreekkamer over zaken die er echt toe doen. Via MijnSpaarneGasthuis kunnen we bovendien vragenlijsten aanbieden om te monitoren hoe iemand zich voelt. Tijdens de afspraak bespreken wij de antwoorden op de vragenlijsten waardoor wij heel gericht extra zorg en aandacht kunnen geven waar dat nodig is. De antwoorden gebruiken we ook om onze zorg verder te verbeteren.”
Arzu Canlier-Kinik - OK-planner en doktersassistente afdeling chirurgie in het Spaarne Gasthuis
“Op de OK-planning en de polikliniek chirurgie heb ik veel telefonisch contact met patiënten. Dankzij MijnSpaarneGasthuis kan ik snel informatie aan hen opsturen. Patiënten loggen gemakkelijk in op hun account van het patiëntenportaal en hebben zo toegang tot hun afspraken, vragenlijsten en overige medische gegevens. Kortom een snelle en vooral ook veilige manier om met onze patiënten te communiceren.”