Ga direct naar de contentGa direct naar de footer

Afspraak met uw zorgverlener via beeldbellen

Uw arts of verpleegkundige heeft met u afgesproken dat uw afspraak via beeldbellen plaatsvindt. Beeldbellen wordt ook wel een video-afspraak of video-consult genoemd. U kunt uw zorgverlener zien en met hem of haar praten via het beeldscherm van uw tablet of smartphone. U hoeft voor de afspraak dus niet naar het ziekenhuis te komen. Als u wilt dat een familielid of naaste bij het beeldbellen aanwezig is, dan mag dat.

Waarom beeldbellen?

Beeldbellen is een makkelijke manier om via het internet met uw zorgverlener te praten en hem of haar te zien. De zorgverlener ziet u ook. Op het tijdstip van uw afspraak kunt u via de app die u heeft gedownload op uw telefoon of tablet of via het patiëntportaal MijnSpaarneGasthuis met uw zorgverlener beeldbellen. Mijnspaarnegasthuis.nl is een veilige digitale omgeving van het ziekenhuis. Het gebruik van MijnSpaarneGasthuis en het beeldbellen is gratis.

Hoe werkt het?

De afspraak voor het beeldbellen wordt ingepland door het ziekenhuis. Dit gebeurt op dezelfde manier als het inplannen van een afspraak in het ziekenhuis. Belangrijk is dat u een account heeft voor MijnSpaarneGasthuis. Dit account moet worden geactiveerd met een activatiecode, deze kunt u aanvragen bij het ziekenhuis.

U kunt op twee manieren beeldbellen:

  • Via uw tablet of smartphone met de MijnSpaarneGasthuis app van het Spaarne Gasthuis; of
  • Via uw PC, als uw PC een camera en microfoon heeft en Google Chrome of Microsoft Edge op uw PC is geïnstalleerd.

Veelgestelde vragen of veelvoorkomende problemen bij beeldbellen